ONZE JONGEREN NAAR AMERSFOORT

11 juni 2017

ONZE JONGEREN NAAR AMERSFOORT

Foto: SP
  Zondag 11 juni was een delegatie van onze jongerengroep afgereisd naar Amersfoort. Daar vond in SP-hoofdkantoor De Moed het ROOD-congres plaats.

Baris Ermis, Noel Zoer en Christian Iles togen naar Amersfoort om voor het eerst een congres van de jongerenbeweging van de SP te bezoeken. Samen met vele vertegenwoordigers moest er onder andere een nieuw ROOD-bestuur worden gekozen.
Er was de afgelopen maanden wat irritatie bij veel ROOD-groepen over de wijze waarop ROOD landelijk bestuurd werd. We hopen dat dat met een nieuwe samenstelling van het bestuur zal verbeteren. Zo wil onze ROOD-groep graag landelijk officieel erkend worden. Wij denken dat dat vanzelf zal gaan gebeuren. Met veel actie en zichtbaarheid komt die erkenning er vanzelf.
We gaan laten zien dat 'landelijk ROOD' niet meer om ons heen kan!  Een goeie insteek, die wij als SP-afdeling volledig kunnen ondersteunen. De jeugd heeft, ook in onze SP, uiteindelijk de toekomst!