Actie Stop Tihange!

19 juni 2017

Actie Stop Tihange!

Foto: Jolanda

In een verlaten Belgisch dorpje, drie kilometer van de Nederlandse grens, staan vier kerncentrales, Doel 1 t/m 4. Zestig kilometer van Maastricht, in Tihange, staan nog eens drie kerncentrales. Ze zijn allemaal oud. En ouderdom komt met gebreken. Tijd om de kerncentrales stil te leggen. Tijd voor actie! Want als er iets gebeurt met deze oude kerncentrales zitten wij er, hier in West-Friesland ook niet ver van af. Natuurlijk zijn er nog meerdere kerncentrales die we het liefst willen laten sluiten, zie het SP verkiezingsprogramma. Maar deze actie richt zich op Tihange. We gaan op zondag 25 juni een reuze menselijke ketting van 90 km vormen vanuit het Duitse Aken, via Maastricht en Luik naar het Belgische Tihange.

Deze actie wordt georganiseerd door WISE (World Information Service on Energy) en wordt gesteund door de SP. Vanuit 14 plaatsen in Nederland vertrekken bussen. Opstapplaatsen zijn o.a. in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Haarlen etc. tegen een kleine eigen bijdrage. Je kunt jezelf aanmelden voor het busvervoer via

SP-leden kunnen de helft van hun buskaartje bij hun afdeling declareren!

Zie ook: