Nieuws, april 2016

29 april 2016

In memoriam: Albert Walst (1952-2016)

Op maandag 25 april is ons actieve lid Albert Walst overleden.

27 april 2016

Regioconferentie Noord-Holland in Hoorn

Afgelopen zaterdag 23 april nam een delegatie van onze afdeling deel aan de SP-regioconferentie Noord-Holland. Deze keer trokken we naar de Parkschouwburg in Hoorn.

20 april 2016

Commissie Grondgebied 19 april

Op de agenda van deze commissievergadering stonden twee agendapunten: een inventarisatie van mogelijkheden voor het uitbreiden van de parkeercapaciteit nabij het station en de bespreking van het Natuur- en Recreatieplan Westfriesland van het Recreatieschap Westfriesland.Lees verder
18 april 2016

21 april: SP-avond over publieke zorgverzekering in Bonte Veer

Op donderdag 21 april organiseert onze afdeling, in samenwerking met de landelijke SP, een informatieavond over het initiatief van de Tweede Kamerfractie van onze partij tot invoeren van één publieke zorgverzekering. Ook het afschaffen van het eigen risico in de zorg valt onder deze plannen. Vanaf 20.00 uur komt landelijk campagneleider Lieke Smits aan het woord.

11 april 2016

Provinciedag 2016: met Emile Roemer Enkhuizen in

Foto: Wim Hoogervorst

Op zaterdag 9 april jl. was Enkhuizen het decor voor de eerste SP-Provinciedag Noord-Holland. Uit alle Noordhollandse SP-afdelingen waren leden aanwezig voor een grote bijeenkomst in het Peperhuis. Hoogtepunt was een massaal bezoek aan de Bloemenbuurt en de Verzetsheldenbuurt, waar ook SP-leider Emile Roemer enthousiast aan meedeed.

8 april 2016

Westfriesland-Oost zegt “NEE” tegen Oekraïneverdrag

Foto: Wim Hoogervorst
Waar landelijk de opkomst maar net boven de geldigheidsgrens van 30% uitkwam, trokken in de gemeenten in onze afdeling toch flink wat meer mensen naar de stembus om hun mening te geven over het verdrag met Oekraïne. Het referendum, dat mogelijk werd gemaakt door inspanningen van het Burgerinitiatief EU, is daarmee geldig verklaard.Lees verder